Čakajte prosím...

FAQ

Ak neviete nájsť odpoveď na Vašu otázku a potrebujete ďalšiu asistenciu, zašlite e-mail na tím podpory - registrator@sk-nic.sk. Podľa možnosti Vám do 24 hodín odpovieme, ak si odpoveď po tomto období nenájdete, overte si prosím aj spamový kôš / filter.



  • O: Práve som si zaregistroval doménu. Kedy ju budem môcť používať ?
  • Novozaregistrované domény a zmeny na nich môžu trvať do 24 hodín, pokým sa prejavia.
  • O: Môžem si zaregistrovať doménu, ak ešte nie som pripravený ju používať ?
  • A: Yes, you can leave it parked with SK-NIC for the length of your registration.
  • Ako si zmením menné servery mojej domény ?
  • Ak chcete upraviť menné servery Vašej domény:
    1. Kliknite na doménu, kde si želáte úpravu
    2. Do polí hostiteľ (Hostname) vložte nové menné servery
    3. Ak chcete viac menných serverov, kliknite na 'Pridať menný server'
    4. Ikliknite na 'Uložiť zmeny', čím uložíte zmeny v údajoch menného serveru
    Pamätajte, že môže trvať do 24 hodín, pokým sa zmeny prejavia.
  • O: Ako si aktualizujem kontaktné údaje môjho účtu ?
  • Kontaktné údaje je možné upraviť nasledovne:
    1. v menu vyberte 'Nastavenia účtu'
    2. do formulárových polí zadajte nové kontaktné údaje a kliknite na 'Aktualizovať údaje'
  • O: Ako môžeš upraviť údaje kontaktu, priradeného k doméne na mojom účte ?
  • Vaše kontakty môžete aktualizovať nasledovne:
    1. z menu si vyberte 'Spravovať kontakty'
    2. po zobrazení zoznamu kontaktov ich je možno upraviť priamo na príslušnej stránke. Upozornenie: akákoľvek zmena kontaktu sa prejaví na všetkých priradených doménach
  • O: Ako môžem predĺžiť registračné obdobie domény ?
  • Pre predĺženie registračného obdobia domény:
    1. kliknite na doménu, ktorú si želáte predĺžiť
    2. kliknite na 'Predĺžiť registračné obdobie' vedľa dátum exspirácie domény v hornej časti stránky
    3. upozornenie:  doméne nemôže byť predĺžené registračné obdobie skôr ako 7 dní po ich prvotnej registrácii
    4. hromadné predĺženia je možné urobiť prostredníctvom zaškrtávacích polí vedľa domén na stránke 'Sumár účtu' a kliknutím na 'Predĺžiť registračné obdobie'
  • O: Môžem si nastaviť automatické platby pre predlžovanie registračného obdobia ?
  • Nie, pri každom obnovení domény sa vždy musíte prihlásiť do svojho účtu a urobiť platbu. Pred dátumom exspirácie k tomuto od nás dostanete upozorňujúci e-mail.
  • O: Čo je to presmerovanie domény ?
  • Naša služba presmerovania umožňuje presmerovať doménu na adresu už existujúce webového sídla. K nastaveniu webového presmerovania Vašej domény je potrebné použiť Pokročilého správcu DNS.
  • O: Ako si presuniem moju doménu k inému registrátorovi ?
  • Pre zmenu registrátora si je potrebné vygenerovať Auth kód. Kliknite po prihlásení sa na doménu a použite tlačidlo ‘Vygenerovať kód’ v hornej časti stránky. Tento kód bude zaslaný e-mailom na administratívny kontakt domény. Dajte ho následne novému registrátorovi, aby mohol iniciovať zmenu.

    Upozornenie - o zmenu registrátora môžete požiadať do 7 dní pred exspiráciou domény. V období 7 dní pred exspiráciou musíte doméne najprv predlžiť registračné obdobie.
  • Q: How do I transfer my domain name to another sk-registrator.sk account?
  • K presunu domény na iný sk-registrator.sk účet si potrebujete vygenerovať Auth kód. Kliknite po prihlásení sa na doménu a použite tlačidlo ‘Vygenerovať kód’ v hornej časti stránky. Tento kód bude zaslaný e-mailom na administratívny kontakt domény. Dajte ho následne novému držiteľovi, aby mohol iniciovať zmenu.

    Upozornenie - o zmenu registrátora môžete požiadať do 7 dní pred exspiráciou domény. V období 7 dní pred exspiráciou musíte doméne najprv predlžiť registračné obdobie.
  • O: Čo stojí zmena registrátora mojej domény ?
  • Zmena registrátora je zadarmo.
  • O: Čo sú to 'prémiové' domény ?
  • Prémiové domény sú už zaregistrované domény, ktoré sú dostupné k zakúpeniu za prémiovú cenu. Takáto doména bude po zaplatení príslušného poplatku presunutá do Vášho sk-registrator.sk účtu. Cena za predĺženie registračného obdobia je už ako pri ostatných doménach a zmena registrátora je možná kedykoľvek.

    Upozornenie: Pri presune prémiovej domény na Váš účet sa neaktualizujú jej kontakty, Toto musíte urobiť manuálne po prihlásení sa do Vášho účtu.
  • O: Ako môžem skontaktovať klientsku podporu ?
  • Svoj e-mail zašlite na registrator@sk-nic.sk
    Je našou snahou odpovedať na všetky e-maily do 24 hodín.
  • O: Ako môžem zaslať oznámenie o porušení nárokov k ochrannej známky vo vzťahu k nejakej .sk doméne ?
  • Pre detaily k Alternatívnemu riešeniu sporov si prosím prečítajte Pravidlá pre ADR, ktoré sa uplatňujú pri .sk doménach.
  • O: Čo je to Pokročilý správca DNS ?
  • Pokročilá správca DNS je neplatená služba, ktorá Vám umožňuje spravovať domény na overenej a stabilnej DNS infraštruktúre CentralNicu.
    Ak si chcete nastaviť doménu v Pokročilom správcovi DNS:
    1. Prihláste sa do Vášho účtu a kliknite na doménu
    2. Kliknite na 'Pokročilý správca DNS' v rámci konfigurácie menných serverov
    3. Potvrďže, že ste si prečítali príslušné podmienky
    4. Kliknite na 'Aktivovať doménu v Pokročilom DNS'
    Po aktivácii Pokročilého správcu DNS budete môcť pre Vašu doménu spravovať vlastné DNS záznamy:
    1. Budete plne ovládať Vaše zónové údaje
    2. Budete môcť pridať do zónového súboru ľubovoľné množstvo A/AAAA/MX/CNAME/TXT
    3. Budete môcť nastavovať webové presmerovanie a presmerovať vašu doménu na existujúce URL
  • O: Čo je Whois súkromie ?
  • Kontaktné údaje sú po registrácii domény spravidlá verejne dostupné vo Whois zázname. Ak si chcete svoje údaje anonymizovať res. chrániť, Whois Privacy Ltd môže poskytnúť do Whois záznamu svoje namiesto tých Vašich. Služba Whois Privacy Ltd môže byť objednaná prostredníctvom správcu Vášho účtu:
    1. K zakúpeniu whois súkromia si na stránke 'Sumár účtu' vyberte doménu(y) a kliknite na 'Súkromné Whois'.
    2. Zakúpením súkromného whois zároveň schválite zmluvu s Whois Privacy Ltd agreement v podobe, aká je popísaná tu: http://whois.sk-nic.sk/agreement
  • O: Ako si vymažem doménu ?
  • Doménu si vymažete nasledovne:
    1. Prihláste sa do svojho účtu a kliknite na doménu, ktorú chcete vymazať.
    2. Prejdite na 'Zrušenie domény' v spodnej časti stránky a kliknite na 'Vymazať'.
    3. Tento úkon nastaví doménu na vymazanie, vrátane všetkých služieb, ktoré sú k nej priradené.
    4. Tento úkon nemožno vrátiť späť a nevracajú sa pri ňom ani žiadne finančné prostriedky.
  • O: Moja doména je v ochrannom období, ako ju vrátim späť ?
  • Ak Vaša doména exspirovala pred 40 dňami, bude vymazaná a jej obnovenie nie je možné. Ak je to odvtedy menej dní, doménu môžete obnoviť. Po prihlásení sa do svojho účtu kliknite v tabuľke Vaše domény na tlačidlo 'Predĺžiť' vedľa danej domény. Obnovenie stojí bežný poplatok za predĺženie domény.
  • O: Koľko stojí obnovenie domény po jej exspirácii ?
  • Poplatky za obnovenie v rámci tej-ktorej TLD sú nasledovné:
  • O: Čo je to presmerovanie e-mailov ?
  • Presmerovanie e-mailov je v súčasnosti ponúkané ako doplnková služba zadarmo pre všetkých používateľov s nástrojom pre vytváranie webov. Vaše voľné účty pre presmerovanie e-mailov umožňujú propagovať profesionálnu adresu v rámci .sk domén a preposielať ju na Váš iný existujúci e-mail. Nastavte si napr. vasemeno@vasbiznis.sk a preposielajte si ho na vasemeno123@gmail.com.